کوتاه قدهای تاریخ پرورش اندام

در بخش اول این ستون که آن را چندی پیش مطالعه کردید تصاویری مقایسه ای که از قهرمان کمابیش شناخته شده تهیه شده بود را تقدیم حضور خوانندگان کرده و مقایسه ای اجمالی در مورد عضلات و قسمت های مختلف بدن این افراد انجام دادیم. این بحث که از قرار معلوم مورد عنایت شما نیز واقع شده است را با مقایسه بدنی دو نفر از کوتاه قد ترین های تاریخ پرورش اندام حرفه ای دنبال می کنیم.

با توجه به اینکه بسیاری از افرادی که در این سلسله مباحث تصویر آنها را می بینید معرف حضور هستند از وارد شدن در جزئیات زندگی ورزشی این افراد خودداری می کنی. ولی در برخی موارد که قهرمانان مقایسه شده چندان شناخته شده و معروف و معرف حضور نباشد گریزی به زندگی ورزشی و شرح افتخارات آنها نیز خواهیم زد.
به اولین تصویر این قسمت به دقت نگاه کنید. لی پریست که بهترین ساعدهای تاریخ پرورش اندام به نام وی سند خورده است فیگوری را در سال 1999 گرفته است. فردی که تصویر وی را در کنار این قهرمان شناخته شده می بینید کسی نیست جز Danny Padilla که چندان با وی آشنا نیستید و این فیگور را در سال 1992 و در سن 41 سالگی گرفته است!

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  1eedan.jpg
نمایش ها: 36
حجم:  19.8 کیلو بایت


به بهانه این ستون هم که شده شرح مختصری در مورد این قهرمان یعنی Danny Padilla که یکی از قد کوتاه ترین پرورش اندام کاران موفق تاریخ بوده است و یکی از زیباترین بدن های تاریخ پرورش اندام را رقم زده است تقدیم حضور می کنیم.
در مورد قهرمانانی که در طی این چندین سال اخیر موفق به فتح مستر های المپیا شده اند کمابیش شناخت ولو مختصری دارید و در نشریات نیز در مورد این افراد و زندگی و تاریخچه و غیره چپ و راست مطلب پشت سر مطلب به چشم می خورد ولی بدن هایی در تاریخ پرورش اندام ظهور کرده و تصاویر بسیار زیبایی از این بدن ها نیز هم اکنون در دست است!
شاید این افراد رقابت های مستر المپیا را نتواسنته اند فتح کرده و به نام خود ثبت کنند ولی زیبایی ها و ارزش های بالایی دارند و بسیار حیف خواهد بود که آنها را نشناخته و تصاویر بر جای مانده آنها را نبینیم!

Danny Padilla
«دنی پادیلا» در سال 1951 متولد شد و زمانی که تنها 7 سال داشت با دیدن تصاویر قهرمانان پرورش اندام که در مجلات ورزشی چاپ می شد به این رشته علاقه مند شد و شروع به تمرین با وزنه کرد. بدنی با تیپ مزومورف کامل داشت و زمانی که دوره دبیرستان را سپری می کرد استعداد بسیار خوبی در زمینه بسکتبال و کشتی و حتی فوتبال از خود شنان داد و مربیان سطوح دبیرستان از وی برای عضویت در تیم های ورزشی دعوت کردند ولی برنامه ریزی او برای مستر آمریکا بود و بس!

مستر «Rochester»
در سال 1970 وارد رقابت های مستر «Rochester» شد و قهرمانی این دوره از رقابت های محلی را به خود اختصاص داد و به عنوان جوان ترین فردی که در سن 18 سالگی موفق به کسب این عنوان شده است نام خود را بر سر زبان ها انداخت.

Giant Killer
حالا که او استعدادهای خود در زمینه پرورش اندام را در این سن کم به خوبی به رخ دیگران و داوران و حتی رقیبان و حریفان کشیده است او علاوه بر نام واقعی خود که Danny Padilla نامیده می شد به نام ورزشی «Giant Killer» یعنی قاتل بزرگ نیز شناخته می شود!
رقابت ها ادامه داشت تا اینکه در سال 1981 و در رقابت های مستر المپیا به مقام پنجمی رسید.
به قد وی که در تصویر بالا و در کنار یکی از قد کوتاه ترین قهرمانان تاریخ پرورش اندام یعنی لی پریست ایستاده است به دقت نگاه کنید و آن را با مقام پنجمی رقابت های مستر المپیا کنار یکدیگر قرار دهید و آنگاه به ارزش کاری وی بیش از پیش پی خواهید برد.
تصویری هم که در زیر می بینید فیگورهای سنین جوانی وی را نشان می دهد. اگر چه از نظر حجم به پای قهرمانان امروزی نمی رسد که در آستانه انفجار حجم هستند ولی از نظر زیبایی عضلات تا حدود زیادی از قهرمانان امروزی نیز سر تر بوده است!

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  2DanFlex1small.jpg
نمایش ها: 33
حجم:  53.3 کیلو بایت


حال که از دیدن این تصویر لذت بردید به تصویر اول بر می گردیم! همانگونه که در تصویر می بینید Danny حتی در حدود 7 سانتی متر از لی پریست نیز کوتاه تر است!
فیگوری که Danny آن را در این تصویر گرفته است بدن وی در سال 1992 را نشان می دهد و به یاد داشته باشید که این قهرمان در دهه های 70 بود که در اوج قدرت بوده است و در این تصویر در حقیقت دوران بازنشستگی خود را سپری می کند و لی پریست فیگور خود را در سال 1999 یعنی در سال هایی که در اوج آمادگی خود بوده است گرفته است.
در تصویری که وی را در کنار لی پریست مشاهده می کنید او در سن 41 سالگی است!

نکته
با این تفاسیر می بینید کسانی که به دلیل درک نادرستی که از پرورش اندام دارند ذات پرورش اندام را مایه جوان مرگ شدن انسان می دانند و این ورزش را رد کرده و غرض ورزی می کنند و همچنین افرادی که بدن را به سیل دارو بسته و چند سال قهرمانی را تجربه می کنند و در سن بالای 30 سالگی با انبوهی از مشکلات کبدی و قلبی و عروقی رو در رو شده و چروکیده شده و زرد گون و بیمار می شوند یا حتی می میرند و بدین ترتیب زمینه برای شیوع خرافات در مورد این ورزش را فراهم می کنند و بهانه به دست افراد مغرض می دهند تا چه اندازه در اشتباه هستند.

دو نکته مهم
با دیدن همین یک تصویر به خوبی می توان اثبات کرد که اولا بدنسازی و پرورش اندام در صورتی که علمی و اصولی دنبال شود نه تنها مایه بدبختی و مرگ و پیری زود رس نیست بلکه تضمین کننده کیفیت زندگی نیز خواهد بود!
در ثانی بدنسازی و پرورش اندام به معنی بستن بدن به سیل دارو و به معنی به کار بستن سنت های منسوخ و خرافات و مهملاتی محفوظ در نزد ممد کول و جعفر بازو نیست که افراد را مدت زمان کوتاهی به اوج می رساند و سپس فلاکت و عارضه بیماری و حتی مرگ را برای وی به ارمغان می آورد.
بگذریم! برای اینکه بدن مسابقه ای و دوران حجم و اوج Danny را نیز به تصویر کشیده باشیم یک تصویر دیگر از این قهرمان را نیز تقدیم حضورتان می کنیم.
با ذکر این مطلب که این فرد با این قد بسیار کوتاه که از مقایسه آن در کنار لی پریست می توان به کوتاهی قد وی عمیقا پی برد در برابر غول هایی که بالای دو متر قد داشته و وزنی بالای 140 کیلوگرم داشته اند قرار گرفته و در اغلب موارد در رده هایی بالاتر از این افراد نیز قرار گرفته است!

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  3colorNOC8x10small.jpg
نمایش ها: 28
حجم:  45.5 کیلو بایت


تصویری که می بینید Danny را در دورانی نشان می دهد که خود را برای شرکت در رقابت های مستر المپیا آماده می کند. حجم و کات این فرد و مخصوصا حجم و کات ساعدهای این فرد که قدی در حد و اندازه های لی پریست دارد اگر چه به پای لی پریست که مجهز به تکنولوژی دارویی و سوما و غیره امروزی می باشد قابل قیاس نیست ولی زیبایی بدن وی قابل تحسین بوده است. اعتماد به نفس وی نیز ستودنی است که با این قد کوتاه در برابر غول های دوران خود قد علم کرده و آنها را شکست داده است!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد