عهد عتیق تا عهد جدید

رونی کلمن که معرف حضور تمامی کسانی که امروزه علاقه ای به پرورش اندام داشته و یا سر و کاری با اهالی و دوستداران پرورش اندام دارند و داشته اند می باشد!

این قهرمان نام آشنای عرصه پرورش اندام حرفه ای انصافا حجم عظیم و توانایی ها و زیبایی های خارق العاده ای دارد و به راحتی نمی توان از آن گذشت اما!
اما حافظه ضعیف و آلزایمر زده افکار عمومی، چند سال پس از خارج شدن وی از دور رفابت ها او را نیز همانند بقیه قهرمانانی که پس از اتمام طول عمر ورزشی و پس از به سر رسیدن تاریخ مصرف ورزشی، معروفیت و شهرت را همانند آرنولد در هالییود پی نگرفتند از یاد خواهد برد!

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  1.jpg
نمایش ها: 18
حجم:  20.3 کیلو بایت


بگذریم! به این تصویر دقت کنید! رونی کلمن این فیگور را در سال 2001 گرفته است و فردی هم که تصویر وی را در کنار رونی می بینید کسی نیست جز کریس دیکرسون!
فیگوری که کریس دیکرسون در این تصویر گرفته است هم در سال 1982 گرفته عکاسی شده است یعنی در حدود 20 سال قبل از رونی کلمن!
پیشرفت هایی که در پرورش اندام و در بدن هایی که در رقابت های می بینیم به پیشرفت های علوم تغذیه، تمرین، داروسازی و همچنین به پیشرفت سیستم های تمرینی و رشد و توسعه دستگاه های تمرینی و غیره بستگی داشته است.
امروزه در کمال تعجب می بینیم که به مدد پول ساز بودن این رشته و ملزومات و زیر مجموعه های آن، رشد و پیشرفت و توسعه در این ورزش و در زیر مجموعه های آن از آهنگ و شتاب خیره کننده ای برخوردار است.
و به دلیل همین پیشرفت های برق آسا که در تمامی زمینه های پرورش اندام رخ می دهد بدن هایی که امسال می بینید با بدن های سال ها و حتی سال قبل تفاوت های بنیادین از نظر حجم و کات دارند.
با این مقدمه زمانی که به بدن های ساخته شده در دهه های قبل که گاه قدمت این بدن ها به بالای 20 و حتی در برخی موارد 30 و 40 سال قبل می رسد به ارزش حجم و کاتی که در آن دوران با و با آن امکانات ابتدایی ساخته شده بود بیشتر پی می بریم.
البته از این مهم نیز نباید غافل شد که برخی از استروئیدهای معجزه گر که امروز فقط یاد و خاطره ای از آنها باقی مانده است و تولید و عرضه آنها متوقف شده و جامعه پرورش اندام را عزادار فقدان خود کرده است درست در دورانی که قهرمانان معجزه گر عهد عتیق پرورش اندام در اوج بودند تولید و به فراوانی برای مصارف دامپزشکی عرضه می شدند و پرورش اندام نیز دزدکی از این داروها سود می برد!!!
در تصویر بالا به ران های رونی کلمن که قد بسیار بلندتری نسبت به دیکرسون هم دارد دقت کنید. گویی که در حال و در شرف انفجار هستند!
ولی پایین تنه کریس دیکرسون، هم از نظر حجم و زیبایی و کات در دوران خود قابل توجه بوده است. هر چند هر کدام از ران های رونی کلمن به اندازه هر دو ران دیکرسون نیز به نظر می رسد.
کریس دیکرسون قهرمان مستر المپیا در سال 1982 بود و در سال 1984 به مقام 11 این رقابت ها قناعت کرد و پس از آن اهم افت های پشت سر هم و کناره گیری از دو رقابت ها در انتظار وی بود.
حجمی که دیکرسون در پایین و در بالا تنه خود دارد اصلا قابل قیاس با حجم رونی نیست ولی با توجه به زمانی که در آن زمان به دنیا آمده و ورزش کرده و به قهرمانی رسیده است حجم قابل قبول و خیره کننده ای دارد!
کات عضلانی خوبی هم دارد و حجم و فرم بازوهایی که به نمایش گذاشته است در قیاس با هم دورانی های خود بسیار پیشرفته و امروزی تر است.
به این تصویر که دو نمونه بازو را به نمایش می گذارد نیز به همان دقتی که به تصویر قبل نگاه کردید خیره شوید!

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  2.jpg
نمایش ها: 16
حجم:  15.1 کیلو بایت

لی پریست را همه می شناسید و کوتاهی قد و بزرگی ساعدهای وی را نیز به خوبی در خاطر دارید ولی در مقایسه ای که بین او و لاری اسکوات خواهیم کرد نکات جالب توجهی خواهید یافت.
هر چند از این تصور که هر دوی این افراد در آن، فیگور بازو گرفته اند مسئله تا حدودی پیداست!
لی پریست این بازو را در سال 2000 ساخته و نمایش می دهد ولی فیگور بازوی لاری اسکوات مربوط به سال 1965 است یعنی دقیقا 35 سال اختلاف زمانی!
این دو بازو اگر چه از بزرگ ترین بازوهای تاریخ پرورش اندام به شمار می روند ولی بازویی که لاری اسکوات دارد در حدود 5 سانتی متر از بازوی لی پریست هم قطور تر است ولی قطور بودن بازوی لاری اسکوات نسبت به بازوی لی پریست نیست که مایه تعجب و تحسین بوده است بلکه...!
لاری اسکوات اولین دارنده مقام مستر المپیا است و با این اوصافی که از وی می بینید می توان اذعان کرد که الحق که شایسته این مقام نیز بوده است.
پرورش اندام و رقابت های پرورش اندام تماما در حجم خلاصه نمی شود.
ولی متاسفانه امروزه پرورش اندام به جایی رسیده است که با انبوه دارو و فرآورده ها و ترفندهای جدید و سینتول و هورمون و غیره، حجم را تا به اندازه انفجار می رسانند ولی توجه چندانی به زیبایی و تناسب نمی شود!
نمونه این ادعا را در تصویر مقایسه ای بین بازوهای لاری اسکوات از عهد عتیق و باستان پرورش اندام و لی پریست از عهد جدید می بینید!
حجمی که لی پریست قد کوتاه دارد اگر چه در کل از حجم لاری اسکوات کمتر است ولی می بینید که تا حدودی آزار دهنده شده و از حد تعادل رد کرده است!
اگر به بازوی لاری اسکوات به دقت بنگرید به اهمیت زیبایی توام با حجم بیشتر پی خواهید برد.
لاری اسکوات هم حجم خیره کننده ای دارد ولی حجم پشت بازوی وی به محدوده و حوزه استحفاظی جلو بازو تجاوز نکرده است!
پیک بازوی وی تا جای که امکان دارد بر جای خود باقی است هر چند لاری اسکوات از نظر ژنتیکی استعداد خوبی در پیک جلو بازو نداشته است!
لاری اسکوات ساعدهایی به اندازه لی پریست ندارد ولی حجم و کات و فرم بازوی وی از پریست بسی افزون تر نیز بوده است با علم به این مسئله که او این بازو را با امکانات و وسایل و علم 35 سال قبل ساخته است!
به دلیل اینکه لاری اسکوات به عنوان اولین دارنده مقام قهرمانی مستر المپیا مطرح است اجازه بدهید تا اندکی در مورد زندگی و تمرینات وی و مخصوصا در مورد مواردی که تاکنون در باره وی نشنیده اید سخن رانی کنیم:
لاری اسکوات
قهرمانی که به مقام های مستر المپیا رسیده اند زمانی که از مادر زاده می شوند کول های برجسته و پشت بازوهای حجیم و غیره با خود ندارند و مادرشان از همان بدو تولد نیز تزریق و دوره های انسولین و سوما و تستوسترون را آغاز نمی کنند!
این افراد نیز همانند تمامی انسان ها که به فرم عادی متولد می شوند انسان هایی کاملا عادی هستند و لاری اسکوات هم چیزی بیش از این نبود.

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  3.jpg
نمایش ها: 14
حجم:  23.4 کیلو بایت

پوست و استخوان واقعی که گفته می شد در بدن وی مصداق داشت و اگر به این تصویری که از دوران 16 سالگی وی بر جا مانده است دقت کنید!
اگر چنین کنید اولا اعتماد به نفس تان شدیداً تقویت خواهد شد و در ثانی به روشنی خواهید دید که قهرمان مستر المپیا روزگاری در شرایطی بوده است که استخوان های دنده وی را می توانستند حتی از روی پیراهن نیز بشمارند!
اینکه لاری اسکوات کدام یک از این سه نفر بوده است است با مقایسه تصویر بعدی خودتان حدس خواهید زد ولی تفاوت چندانی هم نمی کند چون هر سه به یک اندازه لاغر و نحیف اند!!!
با دیدن مجلات آن دوران که بدنسازان نسل اولیه را به مردم معرفی می کردند به یکباره به فکر ساختن بدن خود می افتد و تمرین را شروع می کند.
این در حالی است که اگر هر کدام از شما چنین شرایطی داشتید و این چنین بدنی داشتید عمرا خیال قهرمانی را در سر می پروراندید!


برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  4.jpg
نمایش ها: 12
حجم:  15.7 کیلو بایت

پس از مشقات و تمرینات زیاد مختصر تغییری در فیزیک بدن وی حاصل می شود و تبدیل به بدنی می شود که در بالا می بینید!
او منصرف و دلسرد نشد و تمامی توان فیزیکی و ذهنی خود را معطوف به افزایش حجم کرد و با شدت و با حرارت تمام که در چنته داشت به تمرین ادامه داد.
جالب است بدانید که او در سنین بسیار پایین و در حدود 16 سالگی متاهل هم شده بو!
این موضوع به خوبی نشان می دهد بر خلاف خرافات و مهملاتی که امروزه و به مدد ممد کول و جعفر بازو در ذهن ورزشکار ایرانی رخنه کرده است و ازدواج کردن و داشتن رابطه زناشویی مشروع را مخل حجم و کات می دانند و توصیه های عجیب و غریب در این رابطه می کنند ازدواج کردن منافاتی با بدن ساختن ندارد و بدن ساختن نیز مسائل زناشویی را مختل نمی کند.

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  5.jpg
نمایش ها: 12
حجم:  17.8 کیلو بایت


این پشتکار و تمرین ادامه داشت تا اینکه این بچه لاغر اندام و نحیف به مقام قهرمانی اولین دوره از رقابت های مستر المپیا رسید و تاج پادشاهی اولین دوره از رقابت های مستر المپیا را بر سر نهاد!!!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد